Information till Media

Ackrediteringar
När du som arbetande press anländer till Valhalla IP för match är det viktigt att du först söker upp mediarummet på andra våningen i huvudbyggnaden intill kansliet. Där finns personal som delar ut ackrediteringsbrickor (som måste bäras av all media), laguppställningar samt parkeringstillstånd.

För att ansöka om ackreditering till UEFA Women´s Champions League, ev. final i Svenska Cupen samt sista omgången i Damallsvenskan krävs giltig presslegitimation.
Ansökan görs genom mail till medieansvarig Tore Lund.
Mejl: tore@goteborgfc.se

Pressplatser
För skrivande press finns uppmärkta platser på långsidan under tak. Det är den översta raden i mitten mot väggen som gäller för all arbetande press. Platserna har utdragbara bord.

För Radio och TV finns det stolar och bord på den lilla platån ovanför skrivande press.

Presskonferens efter match
Vanligtvis görs alla intervjuer nere vid spelargången efter slutsignal om inte annat anges.

Internet
I anslutning till arenan finns trådlöst internet samt tillgång till Telia homerun.

Fotografutrymmen
För fotografer finns utrymme före och efter match i ett uppmärkt rum i anslutning till kansliet.

Varmt välkomna!